Plan International Nederland

“Het maakt me trots om te zien wat we bereikt hebben samen met sponsors, corporate partners en institutionele donoren. En het geeft heel veel energie om ons werk voort te zetten. Lees nu in dit online jaarmagazine meer over sterke meisjes, meisjesvoetbal, takeovers en vooral nog veel meer meisjes in de schoolbanken!” Monique van’t Hek, directeur Plan International Nederland

Nieuws uit Nederland

Don’t Look Away

Ongesteldheids-emoji

€ 5 miljoen van de Postcode Loterij

Nieuws uit Nederland

Don’t Look Away

De zomervakantie komt eraan en velen maken zich op voor een heerlijke vakantie naar een zonnig oord. Helaas kennen sommige bestemmingen ook een schaduwkant. Ze zijn in trek bij sekstoeristen. Heeft u tijdens uw vakantie het vermoeden dat een kind seksueel wordt uitgebuit, kijk dan niet weg! Meld het via de website Meldkindersekstoerisme.nl. Zo kan de Nederlandse politie ervoor zorgen dat, in het geval van schuld, de dader hier niet zomaar mee weg komt.

Met de campagne Don’t Look Away wil Plan International samen met de Koninklijke Marechaussee, de Nederlandse overheid, de politie, partners als ECPAT en Terre des Hommes en verschillende reisorganisaties Nederlanders informatie geven over kindersekstoerisme. Het doel is het aantal meldingen van kindersekstoerisme en de kwaliteit ervan te vergroten, zodat ze kunnen bijdragen aan het opsporingsonderzoek en strafvervolging.

Nieuws uit Nederland

Ongesteldheids-emoji

Het is zover: er komt een officiële ongesteldheids-emoji! Nadat Plan International twee jaar geleden een campagne startte is één van de ontwerpen, een bloeddruppel, uitgekozen. Veel meisjes en vrouwen vinden het moeilijk om over hun menstruatie te praten, terwijl er maandelijks twee miljard meisjes en vrouwen ongesteld worden.

De taboes rond menstruatie hebben wereldwijd een enorme invloed. Van schaamtegevoelens tot geen toegang tot maandverband. Hierdoor missen te veel meisjes tijdens hun menstruatie meerdere schooldagen per maand en stoppen ze soms zelfs helemaal met school. Zo heeft maar 12 procent van de meisjes en vrouwen in India toegang tot maandverband of tampons, en 28 procent van de Ugandese meisjes gaat niet naar school als ze ongesteld zijn. We hopen dat de nieuwe ongesteldheids-emoji een stap is in het doorbreken van dit taboe, want dat is hard nodig!

Nieuws uit Nederland

€ 5 miljoen van de Postcode Loterij

In 2019 schenkt de Postcode Loterij maar liefst € 370 miljoen aan 117 goede doelen. Plan International Nederland mocht dit jaar naast de jaarlijkse bijdrage van € 3.150.000 een extra bijdrage van € 2.160.000 in ontvangst nemen! We ontvingen het geweldige bedrag tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala van Postcodeloterij-ambassadeur Quinty Trustfull.

Met dit bedrag, afkomstig uit de jaarlijkse Extra Trekking, kan Plan dankzij de deelnemers van de Postcode Loterij Syrische jongeren een kansrijke toekomst bieden. Het project Talents Unlimited, waarin Plan samenwerkt met de Jordaanse organisatie JOHUD, biedt 3.000 kwetsbare Syrische vluchtelingen in Jordanië, zonder opleiding en uitzicht op werk, de kans om in twee jaar tijd een erkend diploma te halen.


Voor het filmpje klik hier

Nieuws uit Nederland

Don’t Look Away

De zomervakantie komt eraan en velen maken zich op voor een heerlijke vakantie naar een zonnig oord. Helaas kennen sommige bestemmingen ook een schaduwkant. Ze zijn in trek bij sekstoeristen. Heeft u tijdens uw vakantie het vermoeden dat een kind seksueel wordt uitgebuit, kijk dan niet weg! Meld het via de website Meldkindersekstoerisme.nl. Zo kan de Nederlandse politie ervoor zorgen dat, in het geval van schuld, de dader hier niet zomaar mee weg komt.

Met de campagne Don’t Look Away wil Plan International samen met de Koninklijke Marechaussee, de Nederlandse overheid, de politie, partners als ECPAT en Terre des Hommes en verschillende reisorganisaties Nederlanders informatie geven over kindersekstoerisme. Het doel is het aantal meldingen van kindersekstoerisme en de kwaliteit ervan te vergroten, zodat ze kunnen bijdragen aan het opsporingsonderzoek en strafvervolging.

Ongesteldheids-emoji

Het is zover: er komt een officiële ongesteldheids-emoji! Nadat Plan International twee jaar geleden een campagne startte is één van de ontwerpen, een bloeddruppel, uitgekozen. Veel meisjes en vrouwen vinden het moeilijk om over hun menstruatie te praten, terwijl er maandelijks twee miljard meisjes en vrouwen ongesteld worden.

De taboes rond menstruatie hebben wereldwijd een enorme invloed. Van schaamtegevoelens tot geen toegang tot maandverband. Hierdoor missen te veel meisjes tijdens hun menstruatie meerdere schooldagen per maand en stoppen ze soms zelfs helemaal met school. Zo heeft maar 12 procent van de meisjes en vrouwen in India toegang tot maandverband of tampons, en 28 procent van de Ugandese meisjes gaat niet naar school als ze ongesteld zijn. We hopen dat de nieuwe ongesteldheids-emoji een stap is in het doorbreken van dit taboe, want dat is hard nodig!

€ 5 miljoen van de Postcode Loterij

In 2019 schenkt de Postcode Loterij maar liefst € 370 miljoen aan 117 goede doelen. Plan International Nederland mocht dit jaar naast de jaarlijkse bijdrage van € 3.150.000 een extra bijdrage van € 2.160.000 in ontvangst nemen! We ontvingen het geweldige bedrag tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala van Postcodeloterij-ambassadeur Quinty Trustfull.

Met dit bedrag, afkomstig uit de jaarlijkse Extra Trekking, kan Plan dankzij de deelnemers van de Postcode Loterij Syrische jongeren een kansrijke toekomst bieden. Het project Talents Unlimited, waarin Plan samenwerkt met de Jordaanse organisatie JOHUD, biedt 3.000 kwetsbare Syrische vluchtelingen in Jordanië, zonder opleiding en uitzicht op werk, de kans om in twee jaar tijd een erkend diploma te halen.


Voor het filmpje klik hier